Teststrategi på Valsgård Skole

På Valsgård Skole arbejder vi datainformeret, hvilket betyder, at vi forsøger at træffe vores beslutninger ud fra et datainformeret grundlag på alle niveauer. Dette betyder, at vi arbejder med en systematisk indsamling af data, så dataene, via analyse og fortolkning, kan være med til at kvalificere de beslutninger der træffes i forbindelse med skolens virke.

Eleverne vil, i løbet af deres tid på Valsgård Skole, komme igennem mange forskellige tests, der tages på forskellige tidspunkter i løbet af deres skolegang. Herunder er det muligt at få et overblik over, hvilke test vi tager på Valsgård Skole samt hvornår testene planlægges at skulle tages. Testoversigten er ikke fyldestgørende, da enkelte elever og klasser kan blive bedt om at tage yderligere tests. Det kunne f.eks. være i forbindelse med udviklingsprojekter, individuelle tests, nationale og internationale undersøgelser osv.