Kvalitetsrapporter

Det er lovbestemt, at der skal udarbejdes en kvalitetsrapport hvert andet år for kommunens skolevæsen jf. bekendtgørelse om kvalitetsrapporter i folkeskolen. Det er således ikke lovbestemt, at der udarbejdes en kvalitetsrapport på dagtilbuds- eller
familieområdet, men det er i Mariagerfjord Kommune højt prioriteret, at alle tre områder inddrages i kvalitetsarbejdet.

I sommeren 2021 blev der indgået en politisk aftale, som gav kommuner og folkeskoler mulighed for at fravige nogle af Folkeskolelovens bestemmelser – heriblandt udarbejdelse af kvalitetsrapport. Byrådet i Mariagerfjord Kommune besluttede på møde i september, at de fortsat ønskede, at der skulle udarbejdes en kvalitetsrapport.

På baggrund af kvalitetsrapporten afholdes der kvalitetssamtaler, hvor indhold og resultater i den enkelte skole- og dagtilbudsrapport drøftes med ledelses- og bestyrelsesrepræsentanter samt dagtilbuds- og skolechefen. Med udgangspunkt i rapportens resultater og indikatorer, udvælger hver institution indsatsområder, der skal arbejdes med de kommende to år.

Fælles kvalitetsrapport 2022.pdf

Shape Created with Sketch.

Valsgaard Skole statusrapport 2019-20.pdf

Shape Created with Sketch.