Faglighed, læring og undervisning

På Valsgård Skole er vi meget stolte over vores faglige niveau, og vi har kontinuerligt fokus på at forbedre alle elevers faglige niveau.

Dette gøres bl.a. ved at at fokusere på den enkelte elevs kompetencer og kvaliteter, og ved at have fokus på den enkelte elevs progression. Vi har meget fokus på bevægelse i undervisningen, undervisningsdifferentiering samt klasserumsledelse, og vi prioriterer et meget tæt samarbejde omkring klasserne i skolens teams. Derudover har Valsgård Skole et godt samarbejde med Bymarkskolen og Hobro Søndre Skole, hvor vi i øjeblikket er meget optaget af overgange - både interne og eksterne.

Valsgård Skole har også et meget tæt samarbejde med Mariagerfjord Kommunes PPR, som vi søger råd og vejledning fra.