Indmeldelse i SFO

I Mariagerfjord Kommune er der knyttet en skolefritidsordning til hver skole. Her er børn fra børnehaveklasse til 3. klasse sikret plads (det er muligt at ansøge om SFO-plads i 4. klasse - denne beslutning træffes i samråd med skolelederen).

Skolefritidsordningen er en del af skolen, og i samarbejde med denne er målet at understøtte det enkelte barns alsidige personlige udvikling. På samme tid har SFO’erne deres eget liv og særpræg. SFO’erne har et pædagogisk miljø, der giver dit barn en mangfoldig­hed af udviklende oplevelser og aktiviteter.

Du kan skrive dit barn op til en plads i skolefritidsordningen i det skoledistrikt, hvor dit barn skal gå i skole. Der er mulighed for at skrive dit barn op til den 1. eller den 15. i en måned, da det er opkrævningsdatoer. Dit barn kan dog blive optaget "fra dag til dag".

Skriv dit barn op til SFO via Den Digitale Pladsanvisning.

Børn kan tidligst blive optaget i skolefritidsordning fra den 1.8. i det år, barnet skal begynde i skole. Du bedes vente med at skrive dit barn op til en plads i SFO, til dit barn skal indskrives i skole.

Udmeldelse skal ske med en måneds varsel til den 1. i en måned.

Hvis du udmelder dit barn af SFO i en periode – kan du indmelde det igen fra dag til dag jf. ovenstående regler vedr. indmeldelse – men du skal indmelde dit barn i SFO i minimum 2 måneder, hvis indmeldelsen ligger hen over sommerferien (juli måned).

Udmeld dit barn fra SFO via Den Digitale Pladsanvisning.

Vær opmærksom på, at valg af skole og fritidstilbud ifølge Forældreansvarsloven er en beslutning, som kræver enighed mellem forældrene. Pladsanvisningen foretager ikke høring, om der er enighed om ind- eller udmeldelsen.

Læs mere i Forældreansvarsloven. og på https://www.mariagerfjord.dk/boern-unge-og-familie/skole-og-sfo/fritidsordning-og-sfo