Buskørsel

Til og fra skole med bus

Eleverne er berettiget til skolebuskørsel, hvis skolevejen er erklæret trafikfarlig eller afstanden overstiger de fastsatte grænser på 2,5 km for bh. kl. – 3. kl. og 6,0 km for 4. – 6. kl. På kommunens hjemmeside er der information vedr. trafikfarlige veje m.m. Kommunens hjemmeside findes på www.mariagerfjord.dk. Det gælder kun elever, der bor indenfor skoledistriktet.

Alle befordringsberettigede elever kører med NT busser. Ruterne kan ses på NTs hjemmeside. De kan også findes via skolens hjemmeside.

Vores skoledistrikt betjenes af ruterne 439, 440, 442 og bybus 2.

Billetter/buskort: Der skal altid scannes buskort i bussen, når eleverne går ind og ud. Vi beder jer derfor tale med børnene om, at de altid skal have buskortet parat, når de skal på og af bussen.

Sådan betjener NT ruterne de forskellige områder:

Hobro Nord:

Området betjenes om morgenen af bybus 2. Om morgenen er det Fårup Rute- og Turistbusser, der kører fra Hobro Busterminal og via Horsøparken og Fjordparken til Valsgård Skole. Om eftermiddagen er det Bybus 2 der betjener Hobro Nord. Bussen kører direkte fra skolen og til Hobro Nord, hvorefter den fortsætter til Busterminalen.

Redsø By:

Bussen kører ind omkring Redsø By. Her er det rute 439 der betjener området både morgen og eftermiddag.

Oue by:

Det er rute 440, der kører til og fra Oue.

Stinesminde, Houtved, Kielstrup, Skovbovej:

Det er rute 440, der kører her både morgen og eftermiddag.

Ø. Doense:

Om morgenen skal børnene køre med rute 442. Om eftermiddagen er det rute 439.

Vebbestrup:

Om morgenen er det hensigten, at børnene skal køre med rute 439. Der er dog mulighed for senere afgang med rute 442. Om eftermiddagen er det rute 439.

True, Truevejen, Sdr. Truevej:

Om morgenen og om eftermiddagen kører rute 439 på strækningen.

Evt. spørgsmål om buskort, ruter og afhentningstidspunkt kan rettes til skolen på tlf. 9711 4960 eller mail: valsgaardskole@mariagerfjord.dk.

Rejsebestemmelser vedr. skolekort, som er udleveret af skolen

Hvis dit barn benytter skolekort, kan barnet ikke tage et barn under 12 år med gratis i bussen. Hvis barnet skal have en ven med i bussen, skal vennen også betale for turen. Prisen afhænger af, hvor mange zoner børnene skal rejse i. Der skal altid betales for mindst 2 zoner, hvilket koster 11 kr. til børnetakst.

Hvis dit barn benytter rejsekort, og primært rejser med NT’s lokalruter, skal der laves en automatisk tankop-aftale til barnets rejsekort, for optankninger via selvbetjeningssiden på rejsekort.dk kan ikke overføres til barnets rejsekort gennem det udstyr, der er i de lokale busser.

Uden en tank-op-aftale kan der kun overføres penge fra optankninger på nettet ved check ind i en regionalbus eller på en station, i en rejsekortautomat eller på et rejsekort-salgssted. Uden en tank-op-aftale risikerer du, at dit barn ikke kan betale for turen, og derfor ikke kommer med bussen. Du kan altid holde øje med saldoen på selvbetjeningen på rejsekort.dk, hvor du også kan læse mere og oprette en tank-op-aftale.

Har du spørgsmål til skolekort eller rejsekort, kan du kontakte NT Kundecenter på telefon 98 11 11 11 eller info@NTmail.dk.

Rute 2

Rute 439